środa, sierpnia 21, 2019

Długi weekend w Rzymie czyli dzień trzeci

Na długo przed wyjazdem do Rzymu przygotowaliśmy plan zwiedzania na każdy dzień. Jednak na kilka dni przed wylotem odwrócić go musieliśmy do góry nogami...

Stało się to z powodu braku biletów do Koloseum. Zbyt długo zwlekaliśmy z ich kupnem bo myśleliśmy, że przecież tych nigdy nie może zabraknąć. Oczywiście było to błędne myślenie i przez to najdłuższa wędrówka po Rzymie została nam na ostatni dzień pobytu.

CAMPO DE FIORI

Finałem trzeciego dnia miało być Koloseum i Wzgórze Palatyn ale wędrówkę do celu zaczęliśmy od zaglądnięcia na plac Campo de Fiori czyli warzywniak ale tak na prawdę na targu można kupić dużo dobrego włoskiego jedzenia od owoców po makarony ale i kwiaty.

Plac otoczony jest również kawiarniami i restauracjami więc szczególnie wieczorem tętni tu życie towarzyskie.

PLAC WENECKI i OŁTARZ OJCZYZNY

Pomnik Wiktora Emanuela II lub inaczej nazywając Ołtarz Ojczyzny to niepowtarzalny monument na placu Weneckim i chyba najpiękniejsza budowla jaką widzieliśmy w Rzymie! Na prawdę robi wrażenie a dla wielbicieli fotografii to zdecydowanie idealne miejsce do robienia zdjęć.

Wybudowany końcem XIX wieku na upamietnienie króla mającego ogromny wpływ w zjednoczeniu Włoch.

Mieści się tu również Grób Nieznego Żołnierza i Muzeum Zjednoczenia Włoch, gdzie również zajrzeliśmy.

Z tarasu widokowego podziwialiśmy z oddali Koloseum czy Forum Romanum ale i piękną panoramę miasta. Płacąc 10 euro na dach budynku możemy wjechać windą.

KAPITOL

Mijając Ołtarz Ojczyzny, dosłownie za rogiem, po schodach "wspiąć" się można na wzgórze Kapitol a tam czeka na nas m.in. przepiękny Pałac Senatorski ale i taras widokowy na Forum Romanum.

FORUM ROMANUM i WZGÓRZE PALATYN

To tu w czasach starożytnych tętniło rzymskie życie. Najstarszy plac w Rzymie gdzie działy się najważniejsze uroczystości polityczne i religijne ale i po prostu towarzyskie.

Pod względem architektonicznym jest to moim zdaniem najbardziej zjawiskowe miejsce w Rzymie, nazwałabym to "esencją starożytnego Rzymu".

Ruiny swiatyń, pozostałosci kolumn i łuków triumfalnych przybliżające nas nieco do bardzo odległych dla nas czasów ale bardzo ciekawych historycznie.

Przyznam, że oprócz XX wieku to jedyny okres, ktory lubiłam na lekcjach historii...

Udając się tu potrzebujemy biletu, który upoważnia nas do zwiedzania Forum Romanum, Wzgórza Palatyn i Koloseum. Nie ma możliwości kupienia biletu na tylko jeden z tych obiektów.

Trzeba pamiętać o dużo wcześniejszej rezerwacji terminu bo tak jak wspominałam wcześniej później może nie być miejsc lub kupimy bilety drożej u innych pośredników.

KOLOSEUM

Jeden z siedmiu nowych cudów świata i to z nim zawsze kojarzył mi się starożytny Rzym.

Budowla powstała w pierwszym wieku naszej ery, z ogromną widownią i areną gdzie odbywały się m.in. walki gladiatorow czy polowania na dzikie zwierzęta.

Przekazuje się również, że było to miejsce mordowania chrześcijan i choć nie ma na to niezbitych dowodów to powstał tam krzyż upamiętniający te wydarzenia.

W każdy Wielki Piątek papież prowadzi tu Drogę Krzyżową.